lördag 6 februari 2010

42.

Jag önskar att jag var bättre på att sätta saker i perspektiv. Jag önskar att högsta svenska betyg var okej och inte det faktum att det faktiskt någonstans finns utländska betyg också och jag fick bara ett B. Jag önskar att jag tyckte att det fanns saker i livet som var viktigare. Som han som doftade ner min kudde för några för många dagar sedan.

För att hålla ångest under kontroll måste jag springa en mil eller bokstavera. Jag önskar att jag var en sån som drack en flaska vin och dansade hela natten istället. Då kanske kudden skulle lukta som honom igen. Och det skulle kännas mindre viktigt att hinna till föreläsningarna i tid.

4 kommentarer:

  1. Jeg skulle også ønske at jeg var en sånn som danset og lo det hele vekk. Som ikke satt og kjente på alt og tenkte gjennom ting tusen ganger for å være sikker på at jeg ikke hadde glemt å legge merke til noe, at jeg ikke hadde lagt merke til et lite smil, eller et lite tegn.

    SvaraRadera
  2. Ibland, bara ibland, önskar jag att jag var ute hela nätterna och dansade för tänk hur man skulle slippa så många nätter då man tänker sig vaken.

    SvaraRadera
  3. Anonym: Precis så! Jag bara önskar att jag visste hur man gör för att bli så. Hur gör man för att sluta tänka så mycket? Jag önskar att jag skrattade mer och tänkte mindre.

    Su: Jag önskar också det.

    somettbrevutanslut: du är så fin!

    SvaraRadera